İpucu Aldığınız Bir Ürün ya da Hizmetten Memnun Değilseniz 'Tüketici Hakem Heyeti'ne Nasıl Online Başvuru Yapabilirsiniz?

Elif

Oppo Forum Yönetici
Forum Ekibi
Yönetici
Mesajlar
7,422
Çözümler
204
Puanları
3,350
Cihaz
Reno 2Z
Herhangi bir firmadan aldığınız herhangi bir üründe sorun çıktıysa ve firma iade, değişim talebinize olumsuz yanıt verdiyse Tüketici Hakem Heyeti online başvuru sistemi ile bu durumu resmi makamlara taşıyabilirsiniz. Tüketici Hakem Heyeti nedir, online başvuru nasıl yapılır tüm detaylarıyla anlattık.

Herhangi bir ürün alırken “Bu malın garantisi benim.” diyen satıcılar ile her alanda karşılaşabiliyoruz. Ancak olası sorunlarda çoğu zaman firma ile müşteri kolay kolay anlaşamıyor. Böyle bir durum ile karşılaştığınız zaman Tüketici Hakem Heyeti online başvuru yapabilir ve 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’da belirtilen haklarınızın resmi makamlar tarafından korunmasını sağlayabilirsiniz.

Peki, Tüketici Hakem Heyeti online başvuru nasıl yapılır?

Özellikle içinde bulunduğumuz pandemi koşulları nedeniyle yapabildiğimiz tüm işlemleri kalabalık içine girmeden, çevrimiçi olarak gerçekleştirmemiz tavsiye ediliyor. Bu şartlar altında ürün aldığınız bir firma ile sorun yaşadığınız zaman Tüketici Hakem Heyeti online başvuru ile kanuni haklarınızı nasıl arayabileceğinizi adım adım anlattık.

Tüketici Hakem Heyeti nedir?

Tüketici Hakem Heyeti, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’da yer alan kurallar çerçevesinde müşteri ile firma arasında yaşanan ve müşterinin aleyhine sonuçlanan uyuşmazlıkları çözmek amacıyla kurulmuş heyetlerdir. Her ilde ve pek çok büyük ilçede bir Tüketici Hakem Heyeti bulunmaktadır.

İl Tüketici Hakem Heyeti Başkanı Ticaret İl Müdürü, İlçe Tüketici Hakem Heyeti Başkanı ise kaymakamdır. Heyetin üyeleri belediye, baro, esnaf ve diğer tüketici örgüt temsilcilerinden oluşmaktadır. 5650 TL altındaki uyuşmazlıklarda ilçelerde, üstündeki uyuşmazlıklarda ise illerde bulunan heyetler görev yapmaktadır.



Tüketici Hakem Heyeti online başvuru nasıl yapılır?

Adım #1:
e-Devlet Tüketici Hakem Heyetlerine Başvuru İşlemi sayfasını açın.

Adım #2: e-Devlet hesap bilgilerinizle giriş yapın.

Adım #3: Uygulamaya Git butonuna tıklayın.

Adım #4: Tüketici Başvuruları seçeneğine tıklayın.

Adım #5: Şikayet edilen firma bilgilerini girin.

Adım #6: Şikayet konusu ile ilgili detayları girin.

Adım #7: Firma ile uyuşmazlığınızı gösteren belgeyi sisteme yükleyin.

Adım #8: Belge önizlemenizi kontrol edin.

Adım #9: Başvuru yapmak istediğiniz heyeti seçin.

Adım #10: Başvuruyu Tamamla butonuna tıklayın.



Tüketici Hakem Heyeti online başvuru hakkında bilmeniz gerekenler:

•Başvuru sonrası heyet sizden ya da firmadan bilgi, belge ya da bizzat ürünü isteyebilir.

Heyet tarafından istenilen bilgi ve belgeler en geç 30 gün içinde teslim edilmelidir.

•Başvurular, başvuru sırasına göre değerlendirilir.

•Başvurular, en geç 6 ay içinde değerlendirilir. Başvuru niteliğine göre bu süre bir 6 ay daha uzatılabilir.

•Başvurularınızı e-Devlet TÜBİS sayfası üzerinden takip edebilirsiniz.

•Heyet kararları, tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içinde uygulanmak zorundadır.

•Tüketici Hakem Heyeti kararları bağlayıcıdır, uygulanmaması halinde İcra Müdürlüğü’ne başvurarak icra işlemi başlatabilirsiniz.




Tüketici Hakem Heyeti online başvuru sonrası yapılan incelemeler çoğunlukla tüketici lehine verilen bir karar ile noktalanır. Heyetin kararları bağlayıcıdır ve her firma uygulamak zorundadır. Bu nedenle olası bir sorunda, firma ile yaşanan her türlü uyuşmazlıkta Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurabilirsiniz.

Tüketici Hakem Heyeti nedir, Tüketici Hakem Heyeti online başvuru nasıl yapılır gibi merak edilen soruları yanıtladık ve bilmeniz gereken önemli detayları anlattık. Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kurallarının çoğu zaman tüketicinin yanında olduğunu unutmayın.





kaynak:webtekno.com
 
Üst