Facebook Ekonomik Olarak Bitiyor Mu? #StopHateforProfit

W

wittroc

Guest
Geçtiğimiz haftalarda başlayan #StopHateforProfit (Kâr için nefreti durdur) kampanyası, Facebook'un nefret ve ırkçılık içeren içerikleri kaldırmak adına yeterince çabalamadığını savunmakta.​
Şu ana kadar bu boykota Unilever, Coca-Cola, Starbucks Unilever, Ford, Adidas ve HP gibi markalar Facebook'a reklam vermeyerek destek oluyor.​
Unilever'in duyurusu ardından bir Facebook sözcüsü şunları söyledi:​
"Topluluğumuzu güvende tutmak ve politikalarımızı gözden geçirip güncellemek için dışarıdaki uzmanlarla sürekli çalışmak için her yıl milyarlarca dolar yatırım yapıyoruz. Yapacak daha çok işimiz olduğunu biliyoruz ve bu savaşa devam etmek için daha fazla araç, teknoloji ve politika geliştirmek için sivil hak grupları, GARM ve diğer uzmanlarla çalışmaya devam edeceğiz."
Bir haber sitesi ise Microsoft'un uygunsuz içerikleri sebep göstererek Facebook ve Instagram'dan reklamlarını çektiğini söyledi.​
Bu Boykot Facebook'a Zarar Verebilir Mi?
Aslında sorunun cevabı basit: evet. Facebook, gelirinin büyük bir kısmını reklamlardan elde ediyor.​
Geçtiğimiz haftalarda ise Facebook hisselerinde yüzde 8'lik bir düşüş yaşadı. Bu da Zuckerberg'ün ortalama 6 milyar kaybetmesi demek.​
Her ne kadar büyük şirketler boykota destek olarak reklam vermeyi kesse de, Facebook'a hâlâ binlerce küçük şirket reklam veriyor. Ancak her şeye rağmen bu boykotun ilerleyen günlerde varoluşsal bir tehdit yaratıp yaratmayacağı belli değil.​
Bu yıl tüm sosyal medya şirketleri için zorlu bir yıl olacak ve Facebook da bundan muaf değil.

Son boykotun sonbahara kadar uzaması ve daha çok şirketin katılması halinde, bu yıl Facebook için belirleyici bir yıl olabilir.​
 
Üst