Cihazınızı Kargoyla Servise Gönderirken İzlenecek Yollar

emresezer39

CreedSkriLLeXx
Asistan
Mesajlar
321
Puanları
350
Cihaz
Reno 2Z
1590017708039.png


Merhaba Oppo severler!
Telefonumuzda umarım herhangi bir sorun oluşmaz ama diyelim ki bir sorun oluştu ve teknik servise göndermeniz gerekiyor. Cihazınızın güvenliği için yapmanız gerekenleri ve genelde firmaların istediklerini size yazacağım.

  • Öncelikle cihazımızı göndermeye hazırlanırken bize en yakın servisleri araştırıp tercih etmek gerekiyor. Tercih ettiğiniz teknik servisi mümkünse arayın bilgi alın cihazımı size göndereceğim hangi kargo ile gönderim sağlayım, anlaşma kodunuz var mıdır vs. sorabilirsiniz. O şekilde gönderim sağlarsınız.

turkiye-haritasi-oto-sticker.jpg

  • Daha sonra cihazımızın içerisindeki verileri (fotoğraf,rehber,müzik, kısacası kişisel dosyalarınız) yedekleyip cihazdan silmenizi öneririm. Mümkünse yedeklerinizi alıp cihazı sıfırlayabilirsiniz. Hem kendi gizliliğiniz açısından özel bilgilerini cihazın içerisinde kimse bırakmak istemez bence.Hemde servis yaptığı işlemden sonra içerisindeki verilerden kesinlikle sorumlu değildir. Yedek almayıp cihazı servise gönderdiniz servis cihazı büyük ihtimal sıfırlayacaktır ve sizin bütün verileriniz kaybolacaktır. Her firma'nın teknik servisi zaten bunu belirtir. "Yetkili Servisler ve personeler, bilgilerinizi koruma konusundan sorumlu olmadığından, onarım sonrasındaki herhangi bir bilgi kaybından ve bunun sonuçlarından Yetkili Servislerimiz sorumlu tutulamaz. " Cihaz hiç açılmıyorsa yedeklerinizi alamıyorsanız çok büyük ihtimalle yapacak bir şeyiniz yok demektir. Çok düşük bir ihtimal cihaz servisten geldikten sonra recovery programları ile denemeniz gerekir ama oda verilerinizi tam olarak getirmeyecektir.
1590018631948.png

  • Gelelim paketleme işlemine kutu içerisine servise gönderirken, üzerinde satıcının kaşesi, satış tarihi ve ürünün Seri/IMEI numarasının yazılı olduğu garanti belgesi ya da aynı bilgileri içeren faturanızın okunabilir/net bir kopyasını kutunun içerisine koyun.(Faturanın orjinalini koymanızı tavsiye etmem kaybolma riski var.) Her ikisi olsa daha iyi olur. Onların haricinde kutu içerisinde üzerinde iletişim bilgilerinizin (ad,soyad,tel no,adres,e-posta) ve cihazın detaylı sorununu yazdığınız bir kağıt olmalı. Daha sonra mümkünse cihazın orjinal kutusu olmalı çünkü herhangi bir darbede vs. zarar görme ihtimali çok düşük olur. Direk kendin kutusuylada göndermenizi tavsiye etmem. Balonlu naylonla sıkıca sarıp koli bandı ile bantlayıp birde onun üzerine kargo poşeti geçirilerek göndermek en sağlıklısı. Cihazın kendi kutusu yoksa telefon boyutlarından biraz daha büyük bir kutu bulup telefonu önce streç filmle sarıp daha sonra patlayan naylonla sıkıca sarıp bantlayıp kutu içerisine haricinde yine kargo poşetine koyup gönderebilirsiniz. Böylece kargoda oluşabilecek hasarları en aza indirirsiniz. (Kargolar maalesef kutuları poşetleri fırlatıyor.) ve Teknik servisler kargoda oluşabilecek hasarlardan da sorumlu değiller.

1590018018816.png

  • Son olarak cihazın içerisinden çıkan belgelerden ve teknik servislerin websitelerinden'de bu tarz bilgilere ulaşabilirsiniz.

Onarım Bilgisini nasıl alabilirsiniz?

Cihaz servise ulaştığında genelde size mail veya sms gelir bu mesajda cihazın teknik servise ulaştığı ve onarım bilgisini öğrenebileceğiniz servis numarası verilir. Ürününüzü gönderdiğiniz cihazınızın teknik servisine e-posta,telefon yolu ile veya bazı teknik servislerin websitelerinde "Cihaz Onarım Durumu Sorgula" tarzında bir bölüm bulunur. Buradan cihazın Seri/IMEI numarasını veya servis numarasını girerek onarım bilgisine ulaşabilirsiniz. Daha net yanıt almak açısından ve sorular sormanız açısından örneğin "Cihazıma ne zaman bakılır? ,Cihazım'ın tam olarak durumu nedir? , Cihazım ne zaman elime ulaşır?" tarzı soruları sorabilirsiniz. O yüzden en mantıklısı telefon yoluyla ulaşmak.


Anlatım kendime aittir bazı resimlerde kendi tasarımımdır. Teşekkürler.
 
Üst